Miért olyan fontos a marketing?

2020.05.10

Tudod, hogy mire van szüksége az ügyfeleidnek? Tudod, hogy bíznak e a termékeidben? Tudod, hogy mit gondolnak rólad? Mikor láttad utoljára egy ügyfeled posztját a termékedről? Panasz volt, vagy dicséret? Ezekre, és még sok hasonló kérdésre a válaszok a marketingben rejlenek.

A terméked vagy szolgáltatásod piaci értékesítésének a módja meghatározza, hogy sikeres lesz e vagy sem. A marketing a kereslet, a relevancia, a hírnév, a verseny és egyebek megteremtésére és fenntartására szolgáló eszköz. Nélküle a vállalkozás valószínűleg bezárna az értékesítés hiánya miatt.

Mutatok neked 9 okot, miért van szükséged professzionális marketingre és olyan kivitelezőre, aki ezt meg is tudja valósítani.

1. A marketing hatékony módja az ügyfelek bevonzásának

Fontos, hogy a vállalkozásod behúzza magához az ügyfeleket. A marketing olyan eszköz, melynek segítségével folyamatosan tudsz kommunikálni velük. Ez nem arról szól, hogy folyamatosan ajánlatokkal nyomulsz, hanem, hogy releváns információkkal szolgálsz az ügyfeleidnek a termékedről, szolgáltatásodról. Friss tartalmakat kell gyártani. Mond el nekik, amit még nem tudnak! Legyél érdekes, hogy érdemes legyen veled tölteni az idejüket.

A közösségi média az egyik legjobb platform erre. Ismeretanyaggal, posztokkal, videókkal, humoros tartalmakkal tudjuk a legtöbb ügyfelet behozni.

Jól felépített kampányokkal a közösségbe tartozás érzését lehet felkelteni bennük és utána már hűségesek lesznek, amennyiben jól bánsz velük.

2. A marketing elősegíti a hírnév felépítését és fenntartását

Vállalkozásod növekedése és élettartama arányos a vállalkozásod hírnevével. Jó hírnév határozza meg a márkatudatot. A marketing tevékenységek jó része a márkaérték megteremtésére, megtartására és növelésére irányul.

Ha megfelelsz az ügyfelek elvárásainak, akkor a hírneved pozitívan épül. Ugyanis egy ilyen vállalkozás a közösség felelős tagjának tekinthető és az ügyfelek büszkék lehetnek, hogy ide tartoznak.

Hatékony kommunikációs, márkázási, PR és CSR stratégiákat használj arra, hogy a jó hírneved fennmaradjon és épüljön.

Nem tudod, hogyan kell ezt csinálni? Segítünk, keress meg!

+3670 620 1771

3. A marketing segít kapcsolatot építeni közted (a márkád) és az ügyfelek közt

Meg kell értened az ügyfeleid problémáit, együtt kell, hogy érezz velük, el kell nekik mondani, hogy nincsenek egyedül és megoldást kell nyújtani a problémáikra. Ezt a kapcsolatot a marketing hozza létre, tudatos kommunikációval. Ez a kommunikáció fogyasztói magatartás vizsgálatán és közvélemény kutatásokon kell, hogy alapuljon. A szegmentálás segít az ügyfelek igényeinek kielégítésében, megszerezve ezzel a bizalmat. Ezáltal az ügyfelek hűségesek lesznek a márkához. S ha már hűségesek, megfelelő gondozás mellett még több terméket fognak vásárolni nálad. Gyümölcsöző partner vásárlói kapcsolatot és/vagy nagyköveti kapcsolatot is kialakítva velük.

4. A marketinget, kommunikációs csatornaként az ügyfelek tájékoztatására használjuk

Marketinggel tájékoztatod az ügyfeleidet a termékeidről, szolgáltatásaidról. Ezáltal az ügyfelek megismerik a termékeid értékét, felhasználási lehetőségeit és egyéb információkat, melyek hasznosak lehetnek a számukra. Ez segít megteremteni a márkád ismertségét.

Erős a verseny a piacokon, állandóan hangszórónak kell lenned, hogy az ügyfeleid meghalljanak. Tájékoztasd őket az új termékekről, kedvezményekről, nyereményjátékokról, stb.

Így segíti a marketing a vállalkozásod piacvezetővé válását.

5. A marketing segít növelni az értékesítést

A marketing különböző módszereket alkalmaz a termékek és szolgáltatások reklámozására. Erről bővebben itt: www.marketinglegenda.hu

Miután egy terméket meghirdettek, látszik a radaron és ez növeli az értékesítés esélyét. Kampánytól függően előfordulhat az is, hogy az ügyfelek kipróbálják a terméket és ez hozza meg a vásárlási döntést. Amikor az ügyfelek elégedettek, akkor a márka nagyköveteivé válnak. Terjesztik a termék jó hírét, ezzel növelve az eladásokat. A kiváló minőségű termékről vagy szolgáltatásról neked kell gondoskodni, a többit megoldja a marketing.

6. A marketing segít a megfelelő célközönségnek a megfelelő üzenetet küldeni

Mindenkinek reklámozni nagyon drága! (Remélhetőleg) minden marketinges tudja, mennyire fontos és szükséges a megfelelő célközönséget megcélozni. A különböző marketing stratégiák segítenek meghatározni, hogy melyik üzenet ér leginkább célba, melyikkel lehet meggyőzni a célközönséget.

Különböző kommunikációs formákat és üzeneteket ki kell próbálni és a konverzió számokból meghatározható, hogy melyek válnak be leginkább. Ezek fogják a marketing tevékenység alapját képezni. Ezzel elkerülhetők a találgatások és optimalizálható a költség.

7. A marketing segít a relevancia fenntartásában

Sok vállalkozás elköveti azt a hibát, hogy azt feltételezi, hogy mindig a vevő kedvenc márkája marad, hiszen az ügyfél még sosem panaszkodott. Ez egy rossz gondolkodásmód!

Meg kell találni azokat a módszereket, amivel az elsők maradhatunk az ügyfeleink fejében. Ehhez ápolni kell a jó kapcsolatot az ügyfeleinkkel, amiben a marketing tud segíteni.

Az új ügyfelek megtalálása mellett koncentrálni kell a régiek megtartására is. Vásárlói élményteremtéssel tudunk ebben a leghatékonyabbak lenni.

8. A marketing új bevételi forrásokhoz segít

Az esetek többségében, indulási szakaszban a vállalkozások pénzügyi keretei korlátozottak. Nagy a készpénz függés is és ez is szűkíti a lehetőségeket. Új ügyfelet pénzből vagy erőből, vagy a kettő kombinációjából lehet generálni. Egy jól összerakott marketing stratégia több ügyfelet és bevételt generál, ezáltal új lehetőségek is lesznek. Új piacok nyithatók, növelhető a bevétel, a márka értéke.

Na de hogyan lehet kevés pénzből jó marketinget csinálni? Megmutatjuk!

www.marketinglegenda.hu

9. A marketing segít a vezetőknek megalapozott döntéseket hozni

Minden vállalkozás olyan problémákkal néz szembe, mint, hogy mit, mikor, kinek és mennyit termelni. Elég összetett folyamat, ami meghatározza egy cég túlélését. Ezért, a vállalkozások erőteljesen támaszkodnak a marketing mechanizmusokra ezen döntések meghozatalakor. De miért is? Mert a marketing megbízható kapocs a cég és az ügyfelek között. Formálja az emberek gondolkodását, oktatja a közvéleményt és meggyőzi őket a vásárlásról. Tűpontos mérőszámokkal rendelkezik az adott folyamatokról, így nincs mellébeszélés.

+1: Miért fontos a marketing a konkurencia legyőzésében?

Az egyetlen mód, hogy versenyelőnyt szerezz a versenytársaddal szemben, az az agresszív marketing. Nem kell bolondnak vagy negatívnak lennie. De legyen szélsőséges a kommunikáció, hogy kitűnjön a tömegreklámokból és a vásárlók felfigyeljenek rá. Végezz kutatást, mit vár el a célpiac és prezentáld számukra a legjobb megoldást. Ha olyan terméket vagy szolgáltatást kínálsz, ami új a piacon, akkor a fentiek hatványozottan érvényesek rá.

Tervezett marketing nélkül ma már nem lehet labdába rúgni a piacon. Amekkora előnyt tud jelenteni egy jól kitalált és kivitelezett kampány, akkora veszteséget tud termelni egy ad hoc összerakott reklám vagy nem hozzáértő és naprakész kivitelező.

Kérd szolgáltatásunkat az alábbi űrlap kitöltésével és díjmentesen feltérképezzük neked a marketing arzenálodat! Megmutatjuk, mit csinálsz jól és rávilágítunk a gyengeségeidre is!