Mi is az az inbound marketing?

2020.02.15

Az inbound marketing nem annyira új, de mégis az újabb marketing stratégiák közé tartozik. Röviden úgy lehetne meghatározni, hogy az érdeklődőket nem hideghívásokkal, reklámokkal, esetleg spam levelekkel keressük meg (egyesek szerint zaklatjuk), hanem azzal hívjuk fel magunkra a figyelmet, hogy értéket teremtünk nekik.

Nem összekeverendő a tartalommmarketinggel. Az egy része csupán, bár fontos része az inbound marketingnek, a teljesség igénye nélkül, olyan elemek mellett, mint márkaépítés, közösségi médiában aktív részvétel és közösség építés, e-mail marketing, stb.

Inbound marketing alkalmazásakor nem könyörgünk az érdeklődők figyelméért, hanem kiérdemeljük azt azzal, hogy olyan tartalmakat gyártunk, amellyel választ kap a kérdéseire, illetve megoldjuk a problémáit.

Az igazi inbound szemlélet az hosszútávú gondolkodás. Itt nem hetek alatt jönnek az eredmények, hanem több hónap kemény munka után. De akkor úgy fognak özönleni a vásárlók, hogy nehéz lesz őket kiszolgálnod! Te mit szólnál hozzá? Keress meg minket és segítünk a megvalósításban!

https://www.marketinglegenda.hu/oradijas-konzultacio/ 

Addig is, vázolok neked röviden egy tervet, hogyan építsd fel a saját inbound stratégiádat! Hiszen amellett, hogy minden pénzt hirdetésekbe, kérdőívekre, telefonos asszisztenciába ölsz, gondolj a jövőre is! Ráadásul, a magyar piac általában elég lassan reagál a nemzetközileg már sikeres és haladó trendekre, így meglehet, hogy az iparágadban Te leszel az első, aki ezt elkezdi!

A legfontosabb lépések:

Célcsoport meghatározása

Tudnod kell, kik lesznek a vásárlóid. Határozd meg, kik a legideálisabbak. Kik azok, akik szeretnék a termékedet, fizetnének is érte és pénzük is van rá. Nagyon fontos lépés, soha ne hagyd ki!

Közvéleménykutatás a célcsoport legnagyobb problémáiról

Biztos vagy benne, hogy tudod, mik a célcsoportod legnagyobb problémái? Én meg biztos vagyok benne, hogy öngyilkos jelölt vagy! Sosem tudhatjuk ezt, amíg nem kérdeztük meg! Ha tudjuk, mik a problémáik, ennek megfelelően tudunk kommunikálni feléjük, megoldást adva a kezükbe a termékünkkel. Ehhez kell egy jól felépített arctalan közvélemény kutatás, jól feltett, releváns kérdésekkel! Ne sajnáld erre a pénzt! A bevételed múlik rajta!

Nem tudod, hogyan csináld? Mi elvégezzük neked vagy megtanítunk rá! Keress meg!

https://www.marketinglegenda.hu/oradijas-konzultacio/ 

Kommunikációs csatornák a célcsoport felé

Meg kell nézni, hogy a célcsoportod hol találod meg, milyen közösségi felületen van jelen. Az alap dolog, hogy legyen weboldalad és Facebook oldalad (nem Fb profil, hanem Fb üzleti oldal), de lehet, hogy más platformon jobban eléred őket. Itt jegyzem meg a Linkedin előre törését az utóbbi időben. Nagyon jó kis szakmai jellegű közösség, érdemes itt jelen lenned. Ha még nem hallottál róla vagy nem értesz hozzá igazán, akkor jelentkezz a Linkedin képzésünkre, ahol egy személyes konzultáció keretében megtanítjuk, hogyan legyél vérprofi Linkedines és hogyan szerezz sok jó ügyfelet ott. Jelentkezz itt: https://www.marketinglegenda.hu/szakertoworkshop/

Azon túl, hogy hol éred el őket, azt is ki kell választanod, hogy hol szeretnél velük kommunikálni.

Általában 4 vonalon érdemes jelen lenni és ebből 1-2 lesz a fő csapásirány, ahol leginkább kommunikálsz a célközönségeddel. Ezekre a csatornákra kell a legjobban összpontosítanod.

Tartalomnaptár, publikálás

A tartalomnaptár két szemszögből lehet érdekes. Egyik, hogy érdemes legalább 30 napra, de akár az egész kampányra megtervezni, mikor mit publikálsz. Mindig látni fogod, hol tartasz, és sokat segít a rendszerességben is. Ez nemcsak az írásokra, hanem az élő bejelentkezésekre, posztokra is igaz. Rendszer nélkül könnyen elmaradozhatnak, ami aztán az egész kampány halálához vezet.

A másik dolog, hogy egy tartalomnaptárat megoszthatsz a követőiddel is. Bizalmat építesz bennük, ha ők is látják, mikor mi következik, hiszen tudni fogják, hogy hosszabb távon számíthatnak rád. Másrészt nagyon fogják már várni a jó előre beharangozott írást, így sokkal nagyobb lesz az érdeklődés.

Ingyenes csali

Állíts össze egy olyan anyagot, ami érdekelheti a jövőbeni vásárlóidat és ajánld fel nekik az elérhetőségeikért cserébe. Ez lehet videó, e-mail sorozat, pdf, e-book, stb. De ne hidd azt, hogy minden szarra rárepülnek! A csalinak is olyannak kell lenni, ami értéket jelent az ügyfeleid szemében.

Aztán, ha megvan az elérhetőségük, könnyen megkeresheted őket egyéb reklámokkal (is) a jövőben.

Ez a klasszikus lead generálás sava-borsa. Működik, hidd el!

Íme a mi egyik csalink: https://www.marketinglegenda.hu/ingyenebook/ 

Automatizált lead gondozás

A feliratkozóidat gondozni kell. Itt még nem eladni akarunk nekik, hanem az eladás felé terelni őket azzal, hogy elkezdünk a problémáikkal illetve azok megoldásaival foglalkozni egy jól megtervezett, gondozó kampány keretében. Ez általában egy e-mail kampányt jelent és ennek a kivitelezésében óriási segítség az automatizálás, hiszen több száz vagy több ezer emberrel levelezgetni rendszeresen önerőből az kivitelezhetetlen. Azonban egy előre megírt és elküldésre beállított levél sorozat úgy terelgeti az érdeklődőket a vásárlás felé, hogy ebben a szakaszban neked már nem kell ebbe beleavatkozni, teljesen automatikusan működik.

Gyakorlatilag törődsz az érdeklődőiddel, akik a végén ezt vásárlással hálálják meg neked. Nem nagyszerű?

Ha szeretnél az automatizálásról többet tudni, vagy szükséged van neked is egy ilyen rendszerre, akkor jelezd nekünk itt: https://www.marketinglegenda.hu/oradijas-konzultacio/. Kiépítjük, beállítjuk a saját rendszeredet vagy akár meg is tanítunk, hogyan csináld!

Utánkövetés, fejlesztés

Ha mindez megvan és működik a rendszer, akkor figyelni kell a konverziókat. Ha gyengébbek a számok, akkor módosítani kell valamit, ha jól működik, akkor fejleszteni és egyéb lépcsőket beletenni továbbértékesítésre.

Egy jól kialakított rendszerben sok más dolgod nem lesz, mint érdeklődőket szerezni. A többi már megy magától, Te pedig számolod a pénzt.

Nem egyszerű felépíteni, kivitelezni és üzemeltetni, de meghozza a gyümölcsét.

Gondolj bele, például biztosítási ügynök vagy. Ezentúl nem a hideghívásoké lesz a főszerep, hanem van egy weboldalad, egy Fb oldalad, Linkedined. Rendszeresen posztolsz, blogolsz. A Fb csoportodnak rendszeresen tartasz webináriumot, ahol kérdezhetnek. Írsz egy szakértői anyagot, az érdeklődőidnek ingyen odaadod elérhetőségért cserébe. Nekik folyamatosan kommunikálsz a témában, foglalkozol a problémájukkal, igyekszel segíteni nekik. Aztán kapsz egy telefont, hogy át kellene nézni a család életbiztosításait, ha lenne rá kapacitásod. Ugye értesz?.....

Azt hiszed lehetetlen? Nem, nem az. Bele kell tenni a munkát? Igen. De nem vagy egyedül! Legendásan jó megoldásainkkal segítünk neked mindezt felépíteni.