A legfőbb bűnök a marketingben

2019.09.21

Ebben az anyagban arról a 4 marketingbűnről fogok írni amit a világ egyik legnagyobb marketing gurujától tanultam, Dan S. Kennedytől. Számos magyar és külföldi marketing szakember tanult tőle, idén Augusztusban hunyt el. Ezzel a cikkel és a következővel is neki akarok tisztelegni.

Nem szó szerinti bűnökről lesz szó, amely bűnökért megbírságolnak, vagy elzárnak, hanem olyan bűnökről amit rengeteg marketinges elkövet és ezek miatt soha nem lesz a marketingje elég hatékony.

Lássuk a listát:

1. Unalmasnak lenni. Csak azért mert jó nevelt vagy, ne félj vagány, hangos, vagy fura lenni. Inkább haragudjon meg rád a szakma egy része, minthogy ugyan olyan unalmas légy, mint Ők. Felejtsd el az ilyen közhelyes szövegeket, mint: Több mint..., Csatlakozz Te is..., Minőségi szolgáltatásaink..., Fontos Önnek a...

2. Rossz célpontra pazarolni a fegyvereidet. Ne lőj mindenkire, csak arra, akit érdekelhet a terméked és hajlandó fizetni is azért. Ha ezt figyelmen kívül hagyod, akkor az egekbe nőhet a reklámköltséged. 

3. Magától értetődőnek venni a vásárló lojalitását. Te lojális vagy minden egyes bolthoz? Ugye, hogy nem, akkor miért gondolod, hogy az ügyfeled lojális lesz hozzád? A vállalkozások az alábbi okok miatt veszítik el ügyfeleiket: 1% meghal, 3% elköltözik, 5% azért vált, mert egy ismerőse el kezd azzal a tevékenységgel foglalkozni és tőle fog vásárolni. 9% azért vált, mert ár-érték arányban jobbat talál. 14% azért vált mert nincs megelégedve a termékkel. 68% pedig azért vált, mert közömbösséget érez a kereskedő, vagy a cég iránt. Úgy véli, hogy nem tartják Őt elég fontosnak, nem értékelik őket, magától értetődőnek tekintik, hogy náluk vásárolnak. 

4. Hagyni, hogy az ügyfél mérgesen távozzon, mielőtt minden lehetséges eszközt kipróbálnál a vita megoldására. Ne engedd el az ügyfeledet mérgesen, mert nem csak, hogy nem fog többet tőled vásárolni, de feljelenthet (még ha nincs is igaza), sőt vissza is mehet és felgyújthatja az üzletedet.

Próbáld meg elkerülni ezt a 4 bűnt minden áron.