Hogyan add el lakásodat 20-30%-al drágábban

2019.10.03

Érdekel, hogyan tudod akár 20-30%-al többért és jóval gyorsabban eladni vagy kiadni a lakásodat? Mutatunk egy praktikát

Ez az írásom magánszemélyeknek és ingatlanosoknak is szól, inkább lakáseladással kapcsolatban, de azért kiadásnál is hasznos lehet elolvasni. Az apropója az egyik ügyfelünk, aki ingatlanértékesítéssel foglalkozik. Kidolgoztunk neki egy olyan stratégiát, melynek segítségével átlagosan 5 hétre rövidült az ingatlanok eladási ideje, 18,1%-kal magasabb áron keltek el és egy vevőjelöltnek 3,34 ingatlant kellett csak megtekintenie a vásárlási döntés meghozatalához. Itt jegyzem meg, ezeket a számokat azért tudom ideírni ilyen pontosan, mert van statisztika. Javaslom, hogy Te is vezess statisztikát a munkafolyamataidról, különben sosem fogod tudni, hol folyik el az időd, miért nem fejlődik a céged és miért nem nő a profitod. Az ügyfélnek kidolgozott stratégia része volt a statisztikai menedzsment bevezetése is, de most a torta egy másik, szintén nagyon fontos szeletéről fogok írni.

Ha neked is szükséged van személyedre, vagy cégedre szabott stratégiára, keress meg minket. Megmutatjuk, mit csinálsz jól és mi az, ami hiányzik a marketing eszközeidből.

https://www.marketinglegenda.hu/ingyenes-audit/

Ha valaki nem a közeli ismerőse lakását kívánja megvenni, akkor az első találkozás az ingatlannal a hirdetés lesz és nagyon nem mindegy, hogy itt milyen látvány fogadja az érdeklődőt a képeken. Közhely, de igaz: első benyomást csak egyszer tehetsz. Itt is. Gondolkozz a vevő fejével. Gondolom, Te is szívesebben kezdenél új életet tiszta és világos lakásban, mint egy elhanyagolt bútorraktárban. Rögtön a legelső gondolat, hogy képek nélkül ne tegyél fel ingatlanhirdetést. Egyszerűen azért, mert az emberek többsége a szemével vásárol lakást. Ha nincs kép a meghirdetett lakáshoz, akkor sokkal kevesebb érdeklődő lesz rá. Ha a képek alapján rossz benyomásuk lesz, akkor is.

Az emberek túlnyomó részének az ingatlan vásárlás a legnagyobb befektetés az életében. Azonban 95%-uk nem képes arra, hogy a megvásárolni kívánt ingatlanban az otthonát lássa. Ezen segít a lakásértékesítési marketing egy szelete, amit home stagingnak hívnak.

Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy az eladni kívánt ingatlan arculatát tudatosan alakítjuk ki annak érdekében, hogy vizuálisan impozánsabb látványt nyújtson, ezáltal több érdeklődőt, lerövidülő értékesítési időt és magasabb eladási árat generáljon. Vannak olyan cégek, akik kimondottan ebben szakértők és akár teljes felújítás vagy teljes átbútorozás is van a palettájukon. De ha nincs pénzed kivitelezőre bízni a teljes folyamatot, akkor olvasd tovább a cikket és néhány olyan módszert ismerhetsz meg, amit saját magad is alkalmazhatsz.

Nos, a legfontosabb, hogy a lakás rendezettnek tűnjön a képeken. Takaríts ki, rakj rendet, pakolj össze, ne hagyj mindent szanaszét. A személyes jellegű fotókat is pakold el és a nagymamát se hagyd a sarokban a fotelban kötögetni. A banyatank nem képezi a bútorok részét, sem a ruhaszárító a ruhákkal. Helyettük néhány kiegészítő beszerzésével tovább javíthatod az összképet.

A konyhában legyen üres a pult. Üres flakon, gyűrött papírtörlő, rendezetlen, főzéshez szükséges kiegészítők rontják az összképet. Száraz legyen a mosogató, az edényszárító is legyen üres. A konyhaasztalon az ebéd maradványai helyett inkább egy csokor virág legyen. A hűtőről tüntesd el a matricákat, mágneseket.


A fürdőben a polcról, a kád széléről, a mosdókagylóról pakold el a szükségtelen flakonokat, tubusokat. Elég egy folyékony szappan tartó és egy virág a mosdókagylóra. A tükör ne legyen foltos. A törölköző szépen kiterítve a kád szélére, vagy a törölköző tartón, de ne a földig lógva. A zuhanyfüggöny legyen elhúzva legalább félig, hogy látszódjon a kád. A zuhanykabin ajtajait se zárd be. Ha a wc is itt van, akkor hajtsd le a tetejét. Tudom, nem szoktuk, de most mégis . A toalettpapír se mindenfelé legyen. Egy kis fürdőszoba szőnyeg a mosdó elé, kilépő a kádhoz feldobhatja az összképet. Érdemes lehet nem csak itt, hanem a konyhában és a fürdőben is tisztítani, átfesteni a fugákat. Tiszta hatást kelt.


A nappali ne bútorraktár legyen. A zsúfoltság elrontja az összképet. A berendezés okos elrendezésével, a bútorok szelektálásával szellősebbé tehető a helyiség és ez által vonzóbb lesz az érdeklődőknek. Stílusos kiegészítőket alkalmazhatsz itt is.


A hálóban fotózás előtt húzz tiszta ágyneműt, ágyazz be, ha szükséges, akkor vasald ki a lepedőt, a párnákat. A puha, vetett ágy, csábító a többség számára.


Ha ezekkel készen vagy, lehet kattintgatni a gépet! Jöhetnek a képek. Erre is nagyon komoly hangsúlyt kell fektetned. A képeket természetes fénynél, ugyanakkor felkapcsolt lámpák mellett érdemes készíteni. Szóval, ne este, munka után lőj pár gyors képet a hirdetéshez. Személyek ne legyenek a képeken (otthonkában kötögető nagymama) és ügyelj arra, hogy Te se látszódj valamelyik tükörben. Figyelj arra is, hogy ne az árnyékod legyen a kép középpontjában. Igyekezz fekvő tájolású képeket készíteni, azaz fordítsd oldalra a telefont fotózáshoz.

A legjobb persze, ha megbízol a feladattal egy profi fotóst. Ők nem autodidakta módon tanultak fényképezni. Olyan ismeretekkel bírnak a fotózásról, amelyekkel egy átlag felhasználó nem rendelkezik. A tapasztalatuk, gyakorlatuk is nagyobb, hiszen napi 8 órában ezt csinálják évek óta. Valószínűleg a felszerelésük is komolyabb, mint ami neked van otthon, és ha egy profi felszerelést egy szakértő kezel (ami azért fontos, mert engem hiába ültetnének egy Steinway zongorához, a cucc profi, én meg nem), abból csak kiváló végeredmény lehet.

Turbózd fel az értékesítési statisztikáidat! Vagy csak add el gyorsabban és többért a lakásodat!

Hogyan? Segítünk!

www.marketinglegenda.hu/konzultacio