Az Y generáció toborzása és megtartása

2019.06.27

Mit is jelent az Y generáció? Y generációnak nevezik az 1980 után születettek, vagyis a fiatalabb generációt.

Miért írok erről, hogy az Y generáció toborzása és megtartása? Köztudott, hogy a munkaadóknak egyre több gondot okoz a fiatalabb generációval való együttműködés. Nem igazán tudják ezt a generációt motiválni, lojális munkatárssá tenni. Természetesen vannak kivételek, azonban hatalmas a szakadék a között ahogyan egy 50 éves áll a munkához és a között ahogyan egy 25 éves. Rengeteg információt találsz erről a dologról a youtubon, wikipédián, vannak pszichológusok, szociológusok, gazdasági szakemberek akik ezzel a dologgal foglalkoznak (ajánlom figyelmetekbe a Simon Sineknek szóló videóját az Y generációról a youtube-on).

Most ebben a tanulmányban olyan dolgokról fogok neked beszélni, amelyek segíteni fognak neked abban, hogy sikeres értékesítési csapatot tudj kovácsolni az Y generáció jelöltjeiből. Ugyanakkor ha a csapatodban vannak Y generációs munkatársak, akkor azokhoz hogyan állj hozzá, hogyan tudj bánni velük. Le fogom írni, hogy mi a baj velük (nem fogom hosszasan taglalni, hogy igazuk van-e vagy sem, a lényeg, hogy ezek tények, sőt Én is Y generációs vagyok, ezek a világnézeteink), és azt is, hogy ezeket a dolgokat hogyan kell náluk orvosolni:

Én.

Probléma: Az Y generáció nagyon sokat foglalkozik magával. Azt hiszik, hisszük, hogy Ők a Világ közepe és csak Ők fontosak.

Megoldás: Meetingeken, folyamatosan arról beszélj, hogy mennyire jók, vagy jók lesznek és velük milyen nagy eredményeket fog a cég elérni. Velük milyen sok eladást fog a cég lebonyolítani. Büszkék vagyunk arra, hogy ilyen munkatásaink vannak, mint Ti és ezt meg is háláljuk bőkezűen.

Régi.

Probléma: Nagyon nem bíznak a régi dolgokban, rendszerekben technikákban.

Megoldás: - Légy Menő!

  •     - Lássák azt, hogy nálad folyamatosan vannak újítások, továbbképzések, lépést tartasz a korral.
  •   - Az eladási képzéseken beszélj a modern kor értékesítéséről, a legmodernebb technikákról, legmodernebb trendekről, online marketingről.
  •        - Vegyél fel egyszerre egy fiatal értékesítési csapatot.

Kommunikáció.

Probléma: Az Y generáció nagy többsége elég gyengén kommunikál. Erre biztosan közrejátszik a technika is, hogy inkább chatelnek a facebookon, stb... most ebbe nem megyünk bele.

Megoldás: Ki kell nekik alakítani egy olyan tanulási struktúrát amely során profi lesz a kommunikációjuk.

Munka - Magánélet.

Probléma: Nagyon fontos számukra a szórakozás, szabad legyen a délután, hétvége, stb... Nem szeretik a túlórázást.

Megoldás:   - Már az interjún szúrd ki, hogy kik azok akiket nem nagyon érdekel a pénz. Ugyanis Ők biztosan nem fognak túlórázni a siker érdekében.

  •        - Hasonló korú emberek dolgozzanak együtt, így a munka is egy fajta játék, szórakozás lesz.

Megérdemlem.

Probléma: Azt gondolják, hogy megérdemlik a dolgokat anélkül, hogy tennének érte valamit. Vagy megérdemelnek valamit csak azért, mert lediplomáztak.

Megoldás: - Ezt ki kell szúrni az interjún és nem vesszük fel dolgozni.

  •       - Pontosan meg kell mutatni az Y generációs értékesítőknek, hogy mit kell csináljanak, ahhoz, hogy sok pénzt keressenek.

Főnök.

Probléma: Az a hozzáállásuk, hogy nem vagy a főnököm. Az egyenrangú kapcsolatban hisznek.

Megoldás: Inkább edzőként, vagy Coachként bánj velük, mint főnökként.

Állandó Visszacsatolás.

Probléma: Napi kisebb megbeszéléseket szeretnének a főnökkel, hogy az folyamatosan mondja el a véleményét a munkájáról, akár rosszul, akár jól végzik.

Megoldás: Tarts több meetingeket, akár rövidebbeket, vagy konzultálj velük személyesen többet.

Lojalitás.

Probléma: Nagyon hamar akarnak karriert, így ha úgy érzik, hogy nem haladnak felfelé a ranglétrán, nagyon hamar el kezdenek más munka után nézni.

Megoldás: - Csak az első 6 hónapban hallgatnak rád, utána már nem. Utána már a kollégáikra hallgatnak. A te dolgod azt, hogy egy csoportba, egy társaságba kovácsold őket az első 6 hónapban. Hozzád ugysem lesznek lojálisak, ezért neked kell valami amihez igen. Ez pedig a Te csoportod lesz.

  •        -  Csinálj speciális eseményeket.

Pontatlanság.

Probléma: Pontosan lépésről-lépésre el kell nekik magyarázni, hogy mit és hogyan kell csinálni. Ugyanis nagyon nem szeretik, ha nem volt nekik pontosan elmagyarázva a dolog, aztán pedig kritizálják őket.

Megoldás: Pontosan mutasd meg nekik, hogy mit hogyan kell csinálni. Számold ki nekik, hogy ha azt teszik amit te mondasz és úgy, akkor mennyi pénzt fognak keresni és milyen karrier vár rájuk. Ugyanis nagyon tisztelik a számokat. Azt akarják látni, hogy ez a dolog egy üzleti tudomány, ami a számokon alapul, nem pedig egy művészet. 


Érj el nagy sikereket az Y generációval!

Forrás: Erik Vos

Your Website Title