2019. Országos marketing felmérés

2019.07.06

Egy országos felmérést végeztünk 2019 júniusában, (lehet, hogy Te is részt vettél a felmérésben) vállalkozók, értékesítők és hálózatépítők körében. A felmérésben az alábbiakat vizsgáltuk:

  • Mi a legnagyobb nehézsége egy magyar vállalkozónak az üzleti életben.
  • Milyen területen szeretné fejleszteni magát.
  • A megvalósításra mi számára a legideálisabb módszer.

Lássuk az eredményeket:

1. Mi a legnagyobb nehézsége egy magyar vállalkozónak az üzleti életben?

  • 35 % Új potenciális érdeklődők generálása
  • 43 % Minél több érdeklődőből vásárlót konvertálni
  • 22 % A vásárlóknak rendszeresen értékesíteni, vagy nagy értékű termékeket/szolgáltatásokat eladni.

A felmérésből kimutatható, hogy jelenleg a magyar vállalkozók nem igazán tudnak eladni. Gond van az új potenciális érdeklődők szerzésével, de még nagyobb a gond, hogy ezeknek eladjanak valamit. A felmérésből az is kiderül, hogy nem igazán van gond a nagy értékű termékek eladásával, vagy a már meglévő vásárlóknak folyamatosan újra értékesíteni. Ez természetes, hisz még el sem jut a többség idáig, először el kéne valamit adni, aztán jöhet az újra értékesítés. Amig viszont egy cég nem tud nagy értékű termékeket eladni, vagy nem tud a meglévő vásárlóinak újra és újra értékesíteni, addig potenciáljának 50%-a alatt teljesít.

2. Milyen területen szeretné fejleszteni magát?

  • 82 % Online marketing
  • 18 % Offline marketing

Ma már majdnem mindenki online szeretne pénzt keresni. Egyértelmű, hogy ebben van a jövő. Itt az a kérdés, hogy Te megfelelően működteted online marketing gépezetedet? Mert ha nem akkor ideje lenne elkezdeni felépíteni online birodalmadat, ugyanis ha Te nem építed fel, akkor a konkurenseid fel fogják építeni.

Az emberek többsége főleg 2 ok miatt szeretne online fejlődni:

  • Mert egyszerűen nincs töke, vagy kedve az offline marketinghez. Hideghívásokat lebonyolítani, előadásokat tartani, autóval járni az országot, személyes tárgyalásokon meggyőzni partnereket nehéz. Tudom, mert csináltuk és csináljuk is.
  • Mert tudja azt, hogy online sokkal több emberhez el tud jutni, mint offline és nagy valószínűséggel olcsóbb is. Például ha neked van egy ruha boltod, akkor annak az üzletnek van egy viszonylag elég nagy rezsiköltsége és a vásárlók a környékeden lévő emberek egy része lesz. Ezzel szemben, ha nyitsz egy webshopot, annak a fenntartása jóval olcsóbb, mint egy fizikai üzleté és akár az egész országból találhatsz vásárlókat, jóval nagyobb a piac.

Nem akarlak meggyőzni a offline marketing tudásának a fontosságáról, de hidd el, sokkal jobb online marketinges leszel, ha erős vagy az offline marketingben is. Ha megtanulsz jól telefonálni, jól tárgyalni, nem félsz kiállni emberek elé, ez ad neked egy olyan dörzsölt hozzáállást, tudást, és állhatatosságot, aminek nagy hasznát fogod venni az online marketingben. Nagy előnnyel fogsz indulni azokkal szemben, akik ezzel szemben csak az online marketinghez értenek.

3. A megvalósításra mi a legideálisabb módszer?

  • 47 % megtanulja
  • 9 % kivitelezőre bízza
  • 44 % kivitelezőre bízza de meg is tanulja.

Láthatjuk, hogy a többség meg akarja szerezni azt a tudást, amivel sikeressé teheti vállalkozását, még abban az esetben is, ha úgy dönt, hogy azt kivitelezőre bízza. Ez nem is baj, hiszen ebben az esetben kevésbé van kitéve az etikátlan, túlárazott és hozzá nem értő kivitelezőknek (persze sok etikus és nagy tudású kivitelező is van a magyar piacon, az egyik ilyen: www.marketinglegenda.hu).

Nem mindegy viszont, hogy kitől és, hogy mit tanulsz. Csak olyantól tanulj, aki sikeres is abban amit oktat és nem abból szerezte a bevételét, hogy eladta a tudását. Másik, mindig csak azt tanuld meg amire az adott helyzetben szükséged van, de azt kezd el alkalmazni is, ne várj a legjobb pillanatra, mert sohasem fog eljönni. Pl: Eldöntöd azt, hogy megtanulsz weboldalt szerkeszteni. Ha elvégezted a tanfolyamot és már fel tudod húzni céged weboldalát, akkor húzd is fel. Nem számít, hogy még a grafikai elemek annyira nem szépek, és, hogy azt is megtanuld, annak megint kell 2 hónap. Kezd el, csináld meg a weboldaladat és ha már értesz a grafikához is, akkor átalakítod. 

Kezdd el, alkalmazni a tudásod!