A tökéletes marketing 17 titkos fegyvere

2019.09.22

Az előző blogcikkben 4 marketing bűnről beszéltem amit Dan S. Kennedytől tanultam. Itt tudod azt a blogcikket olvasni https://www.marketinglegenda.hu/l/marketingbunok/ Most szintén Dan S. Kennedytől tanultakat fogok veled megosztani, de most nem a hibákról írok, hanem a megoldásokról.

Lássuk a listát:

1. A kiváló USP (egyedi értékesítési ajánlat).

Ez azt ami megkülönbözetet téged a konkurenciáidtól. Ez az az üzenet amit kommunikálsz a piacodnak. Ezen nagyon sokat kell dolgozz, hiszen ha az USP-d jó, akkor letarolod a piacod. Persze az USP-d nem csak egy üzenet, nem csak egy kommunikáció, miközben ugyanolyan vagy mint a többi konkurensed. Ha kommunikálsz egy bizonyos egyedi értékesítési ajánlatot, akkor azt biztosítanod is kell.

Nézzünk rá példákat:

  • Amerikában a Domino pizza, nem olcsóbb, nem drágább, nem finomabb pizzát kezdett el reklámozni. Azt reklámozta, hogy 30 perc alatt megkapod a friss, ropogós és meleg pizzát. Ha mégsem, akkor ingyen volt! A többi pedig már történelem. Zseniális USP.
  • A Cirque de Soleil ugyan cirkusz, de más mint a többi. Ötvözi a cirkuszt a művészettel és a színházzal. Egyszerűen fenomenális és ennek köszönhetően bevétele is egy átlag cirkuszéhoz képpest legalább 10-szer, 100-szor nagyobb.
  • Magyar példák között meg lehet említeni a Trófeát. Ők sem azzal lettek híresek, hogy olcsó náluk az étel, vagy a legfinomabb az étel, vagy a legelegánsabb étterem. Ők azzal váltak híressé, hogy pár ezer forintért degeszre eheted magad, annyit ehetsz és ihatsz amennyi beléd fér és az összes fogásból válogathatsz.
  • Szintén magyar példa Kasza Tamás, aki nem értékesítési tréner, mint a többi, hanem lezárási specialista. Sikerült is piacvezetővé válnia.

2. A pontos érthetőség.

Nagyon sok esetben azért nem vásárolja meg az ügyfél a termékedet, mert nem értette meg, hogy az mit is tud és az miért lenne jó neki, de még sok esetben az is előfordul, hogy nem tudja, hogyan kell megvásárolni, vagy majd hogyan kell használni. Adok neked egy jó tanácsot annak érdekében, hogy érthető légy: a terméked prezentálása során úgy mutasd be a termékedet az ügyfélnek, mintha egy ovisnak, vagy nagyszüleidnek mutatnád be, ne pedig úgy ahogyan a szakzsargon, vagy a közhely ezt megkívánja.

3. Minden előzetes feltételezés gondos és alapos felszámolása.

Ez azt jelenti, hogy nem egyértelmű az, hogy Te miben tudsz segíteni a piacodnak. Például Te foglalkozol tízen pár éve valamivel, ebben élsz ezért számodra természetes az, hogy mire is megoldás az a tevékenység. De ne gondold, hogy mindenki másnak is természetes, ezért ha hirdetsz, ne csak a tevékenységedet kezd el hirdetni, hanem mond el konkrétan a piacodnak, hogy az miben is fogsz tudni segíteni nekik.

4. Legyen merszed azonnali cselekvésre felszólítani minden egyes prezentálásban.

Ne csak bemutasd a nagyszerű terméked, hanem mond meg, hogy vegyék meg. Ezt online felületen egyszerűbb megcsinálni, hiszen ott csak beírod az e-mailedbe, hogy "vegye meg ezen a linken", vagy az értékesítési oldalon szerepel egy gomb, hogy "megrendelem". Személyes tárgyalásnál már nehezebb, hiszen sok értékesítő szeretne jó fejnek tűnni, nem akar tukmálni, nem szeretne visszautasítást kapni és ezért nem fogja az ügyfelet vásárlásra utasítani. Nagy hiba, ne félj sem a visszautasítástól és ne legyél szégyenlős utasítani az ügyfelet a vásárlásra, hisz jó lesz neki a terméked, nem?

5. Az üzeneted testre szabása és átadása a megfelelő célpiacnak.

Ha a Te terméked több szegmenst is kiszolgál, akkor a különböző szegmenseknek különböző módon mutasd be. Érezze minden szegmens azt, hogy ez neki lett kitalálva.

6. A marketingüzeneted figyelembe veszi a befogadók makacs hitetlenkedését.

A piacod egy része mindennel szkeptikus, így Te termékeddel is az lesz. Ezért neked nem csak termékedet kell bemutasd és annak előnyeit, hanem a bizonyítékokat is, hogy működni fog.

7. A bizonyító erejű képek.

Példa: Fogyásnál, vagy pattanásnál: előtte - utána kép

8. Következetes érzékelés.

Az ügyfelet jó, megfelelő érzések kell eltöltsék ha üzletedben jár. Milyen képet lát a munkatársakról, az ott vásárló emberekről, a kiszolgálásról, a számlázásról, az illat, a design és még sorolhatnám. Figyelj oda arra, hogy miket érzékel egy ügyfél ha a boltodban, vagy a weboldaladon jár.

9. Az állandó változás.

Folyamatosan legyenek állandó újdonságok a cégedben. Az emberek szeretik az új dolgokat, várják az új dolgokat, még a köszönésünkben is benne van, hogy: "Mi újság!", nem pedig "Mi régiség!"

10. A hívók elérhetőségének a megszerzése értékesítés céljából.

Ismered Te is biztosan azt a mondást, hogy listában a pénz. Ma már egyre többen tudják ezt, de sajnos a legtöbb listaépítő csak keresztnevet és e-mail címet gyűjt. Ez hiba, a telefonszám nagyon értékes, már ha van kedved energiád és tököd telefonon üzletet kötni, vagy legalább tájékoztatni és időpontot egyeztetni. Javaslom, hogy a jövőben gyűjts telefonszámokat (is), sok üzletet fogsz tudni vele szerezni.

11. Többlépcsős telefonos értékesítés.

Építs fel egy értékesítési rendszert telefonálással. Ha erre nincs kapacitásod, akkor vegyél fel rá egy embert, vagy az asszisztensedet kezd rászoktatni a telefonálásra. Jelenleg olyan vezető marketingesek használják a telefont értékesítésre, mint Grant Cardone, Dan S. Kennedy, vagy Russel Brunson. Ha ők használják, neked is kellene. Felépíthetsz egy teljes értékesítési koncepciót.

12. DM-et követő telemarketing.

Magyarországon nagyon kevés cég használja a DM-et, inkább az e-mail marketinget használják. A DM (postai levél) természetesen drágább, mint az e-mail, lassúbb is és többet kell vele dolgozni. Azonban mivel kevesen használják, hidd el, hogy célba ér és nagyságrendekkel többen fogják elolvasni, mint az emailt. Plusz ha a DM-et még megfűszerezed egy utánkövetéssel telefonon, akkor máris olyan marketinget folytatsz amit a magyar cégek 1%-a.

13. A források megosztása a sikeres marketinghez.

Ezt úgy is nevezhetnénk, hogy partnermarketing. Vedd fel a kapcsolatot azokkal a cégekkel akiknek ugyanaz a célközönsége, mint neked, de nem vagytok egymásnak konkurensei. Közösen dolgozzatok ki egy programot, hogy hogyan fogjátok egymás forrásait közösen felhasználni új üzletek érdekében.

14. Éreztesd a vásárlóddal, hogy fontos értékes és szükséges.

Légy hálás minden egyes vásárlódnak, és ezt mutasd is ki. Nem szeretném ezt tovább ragozni.

15. Új termékek és szolgáltatások kifejlesztése a létező ügyfelek számára, ahelyett, hogy új ügyfeleket szereznél a létező termékekre és szolgáltatásokra.

Ha már neked van egy jó nagy adatbázisod és vásárlói listád, akkor nekik folyamatosan létre hozhatsz új termékeket és szolgáltatásokat. Nagy részük meg fogja vásárolni, mivel szeretnek már téged, bíznak benned. Ezzel gyorsabban tudsz általában üzleteket szerezni, mint a hideg piacról meggyőzni valakit, hogy kezdjen el nálad vásárolni.

16. Az ügyfél vágyának megfelelő kiválóság.

Ha valóban azt adod az ügyfélnek amire igazán vágyik, akkor úgy fog téged ajánlani és úgy szerez neked üzleteket, hogy még kérned sem kell.

17. Szerezz egy elismert támogatót.

Ez is arra szolgál, hogy egy valaki folyamatosan ajánljon téged. De ez a valaki legyen híres, legyen egy véleményvezér. Itt most nem feltétlenül az influencerekre gondolok. Persze az is jó, de az pénzbe kerül és nem annyira hiteles, mint egy ilyen személy. Itt most arra gondolok, hogy mondjuk neked van egy éttermed és Magyarország egyik leghíresebb szakácsa a blogjában, TV-és fellépéseiben arról beszél, hogy a Te éttermedben a legfinomabb, a ... étel, vagy mondjuk Magyarország egyik legnagyobb webshopja azt kommunikálja folyamatosan, hogy te készíted neki a facebook hirdetésket. Egy ilyen támogató nagyon sok üzletet fog neked hozni.


A végére is érkeztünk. Próbálj meg minél többet betartani, vagy megvalósítani ebből a 17 titkos fegyverből és légy a piacod legjobbja.

Ha segítség kell a megvalósításban, keress bizalommal ezen a linken: https://www.marketinglegenda.hu/konzultacio/